my2cent

Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Sökes

Av Kjell - 16 september 2009 20:47


Med anledning av det som händer på jobbet finns det en överhängande risk att man kommer drabbas av en släng av arbetslöshet, så jag tänkte slänga in en liten efterlysning.


Sökes:

 

Välbetalt arbete med arbetstid mellan 09:00-15:00 måndag-fredag.

Möjlighet till att flexa lite när man känner för det är önskvärt & arbetstidsförkortning utan löneavdrag

sommartid för att kunna spela golf är ett krav.

Ett annat krav är trevliga arbetskamrater som mer än gärna jobbar över när jag känner för att vara ledig.

Arbetsbelastning skall vara konstant så tiden går fort men det skall finnas utrymme för att ta det lite lugnt om man känner för det.

 

Eventuella konferanser skall förläggas på lite varmare breddgrader & konferansbiten skall avklaras under frukosten men skall då endast bestå av att fylla i luckorna ifrån kvällen innan.

Har inga större krav på förmåner mer än gratis frukost/lunch, boende & lite hushållsnära tjänster.

 

Som motprestation kan jag tänka mig att jobba över 5minuter om arbetsbelastningen skulle vara hög, men självklart endast om jag har tid & lust, att komma i tid ser jag som en självklarhet om inget oförutsett inträffar som tex att jag känner mig lite trött eller helt enkelt inte orkar.

 

Nu när jag tänker efter så behöver nog inte min framtida arbetsgivare betala ut någon lön, ge mig bara ett av företagets kreditkort så löser det sig.

 

Tillbaka till verkligheten, allt är bättre än inget.

/Kjell

 
 
Sussi

Sussi

18 september 2009 07:42

Ett sånt jobb vill jag också ha!!
Skulle vara kanon :-)
Jag skulle även vilja ha ett eget företag där andra gör allt jobb åt mig så jag kan ligga hemma och pilla mig i nalven hihi
Jag är inte redo att göra alla uppoffringar för att starta ett eget så nån annan får givetvis göra det åt mig så tar jag över bara när allt går bra!!

Jag återvänder också till verkligheten nu!

Kram

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kristoffer

Kristoffer

26 oktober 2009 22:47

Arbetstidsförkortning utan löneavdrag för att spela golf tycker jag känns som en självklarhet vid alla löneförhandlingar ;)

http://www.tjango.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kjell - 19 oktober 2009 21:49

  Ni som inte svarat på min undersökning, gör det eller lämna eran e-post adress så skall jag skicka instruktioner på hur ni skall straffa er själva, vore hyggligt om ni också skrev ner era topp 3 fobier.   /Kjell ...

Av Kjell - 19 oktober 2009 18:25

  Det finns de som är grymt tränade, skapligt tränade, normalt funtade, otränade, grymt otränade & sen så är det tydligen jag, skräckexemplet. Har sedan några veckor tillbaka för vana att åka till det lokala badhuset & simma 2ggr i veckan, inget ...

Av Kjell - 14 oktober 2009 19:49

Nu är det dags att snöa in lite, spekulera, fundera & Googla. Vad är det då som är ämnet för detta gigantiska snöfall, vad skall vridas & vändas ut o in tills det bara finns smulor kvar för de som skall ta upp samma ämne, jo det skall jag tala ...

Av Kjell - 13 oktober 2009 14:26

Lite lustigt vad man kan hitta, googlade på något helt annat.     Du är fri och kan göra allt du vill utan att ständigt visa hänsyn till en partner. Du behöver aldrig mer ha dåligt samvete! Du slipper ligga vaken på natten för att någon pr...

Av Kjell - 12 oktober 2009 21:53

  Om man läser en blogg där något inte står rätt till, vad 17 skall man göra, för inte hittar man på sånt här?   http://my-saving-angel.bloggagratis.se/   Inte bra!! /Kjell ...

Presentation


Det finns en Gästbok, skriv. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en eller flera sexleksaker hemma?
 Ja, 1st (kvinna)
 Ja, fler än 1 (kvinna)
 Nej (kvinna)
 Tänker köpa inom kort (kvinna)
 Är du inte klok människa (kvinna)
 Ja, 1st (man)
 Ja, fler än 1 (man)
 Nej (man)
 Tänker köpa inom kort (man)
 Är du inte klok människa (man)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Lite blandat


Ovido - Quiz & Flashcards