my2cent

Direktlänk till inlägg 18 september 2009

5-års kontroll & BMI-logik

Av Kjell - 18 september 2009 23:14


Grabben hade 5-årskontroll idag, ett sånt där trevligt besök med spruta, sånt gillar väl alla.

Det gick bra tror jag, om det blev några sviter så lär hans mamma märka det ikväll eller senare under helgen, han var i allafall duktig.


Som vanligt var det vägning & mätning ock även jag passade på att dubbelkolla hur lång jag var, hade faktiskt fel på 1cm så numera är jag lite längre.

Grabbens längd & vikt såg bra ut men det var ingen tvekan om det tyckte jag, sen har de ett litet klurigt formulär, det är svårt att fylla i sådana, hur han är, hur han agerar. Tricky.


Så, det här med BMI, har kollat på det tidigare men när jag var iväg med grabben så såg jag något nytt, åtminstone för mig.

Det finns en liten skala till vid sidan om, åldersrelaterad även för oss vuxna, att det fanns 1 för barn visste jag men inte detta.

Tittar man på en skala rakt upp & ner så står det att har man ett BMI mellan 18-25 så ligger man inom det "normala", avsteg beroendes på om man tränar finns men är inget man kan läsa sig till vad som gäller.

Tydligen är det så att ett BMI på 18-25 gäller om man är mellan 25-34år, sen skiljer det lite beroendes på om man är yngre eller äldre.

Jag kunde åtminstone konstatera att om jag håller den vikt jag har nu i ytterligare några veckor så kommer mitt BMI ligga inom det normala, övre delen visserligen, men ändå, det finns alltså fördelar med att bli äldre, man får väga mera, nice.


För den som vill kolla sitt BMI kan Du göra det HÄR.


Snart dags att sova, eller rättare sagt, vila mig iform.

/Kjell

 
 
Sussi

Sussi

20 september 2009 15:27

Tänk att du fortfarande är så ung så du växer!!! Där har inte krympandet börjat än inte hihi

Jag vill ju fortfarande leva i den drömvärld där jag är smärt och smidig så titta nåt BMI kommer inte jag göra :-)

Kram

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kjell

20 september 2009 21:51

Gör du rätt i, har en väl kollar 1 gång är det svårt att låta bli att göra det flera, iaf jag har det.

 
Ingen bild

Liselott

25 september 2009 09:40

Grabbens arm gick sedan inte att använda på kvällen han va som förlamad. Kram

 
Ingen bild

Kjell

25 september 2009 12:37

Stackars barn, men klarade av att äta glass? :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kjell - 19 oktober 2009 21:49

  Ni som inte svarat på min undersökning, gör det eller lämna eran e-post adress så skall jag skicka instruktioner på hur ni skall straffa er själva, vore hyggligt om ni också skrev ner era topp 3 fobier.   /Kjell ...

Av Kjell - 19 oktober 2009 18:25

  Det finns de som är grymt tränade, skapligt tränade, normalt funtade, otränade, grymt otränade & sen så är det tydligen jag, skräckexemplet. Har sedan några veckor tillbaka för vana att åka till det lokala badhuset & simma 2ggr i veckan, inget ...

Av Kjell - 14 oktober 2009 19:49

Nu är det dags att snöa in lite, spekulera, fundera & Googla. Vad är det då som är ämnet för detta gigantiska snöfall, vad skall vridas & vändas ut o in tills det bara finns smulor kvar för de som skall ta upp samma ämne, jo det skall jag tala ...

Av Kjell - 13 oktober 2009 14:26

Lite lustigt vad man kan hitta, googlade på något helt annat.     Du är fri och kan göra allt du vill utan att ständigt visa hänsyn till en partner. Du behöver aldrig mer ha dåligt samvete! Du slipper ligga vaken på natten för att någon pr...

Av Kjell - 12 oktober 2009 21:53

  Om man läser en blogg där något inte står rätt till, vad 17 skall man göra, för inte hittar man på sånt här?   http://my-saving-angel.bloggagratis.se/   Inte bra!! /Kjell ...

Presentation


Det finns en Gästbok, skriv. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en eller flera sexleksaker hemma?
 Ja, 1st (kvinna)
 Ja, fler än 1 (kvinna)
 Nej (kvinna)
 Tänker köpa inom kort (kvinna)
 Är du inte klok människa (kvinna)
 Ja, 1st (man)
 Ja, fler än 1 (man)
 Nej (man)
 Tänker köpa inom kort (man)
 Är du inte klok människa (man)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Lite blandat


Skapa flashcards