my2cent

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Kjell - 14 oktober 2009 19:49


Nu är det dags att snöa in lite, spekulera, fundera & Googla. Skrattande


Vad är det då som är ämnet för detta gigantiska snöfall, vad skall vridas & vändas ut o in tills det bara finns smulor kvar för de som skall ta upp samma ämne, jo det skall jag tala om.....nästa vecka.....nä, inte då.


För de som känner mig så är det ingen nyhet & för de som har läst nån rad eller 2 redan i min blogg kanske redan har listat ut det, men det är faktiskt så konstigt att jag är singel, solo eller ensam, om man vill vara negativ.

För den mer positiva så är jag fri, ledig, tillgänglig, men bara varannan vecka dårå.


Det jag tänkte ta upp & luska lite i idag är något som jag gjorde lite research till när jag hittade listan i inlägget nedan är vart människor finner sin partner, vad är det vanligaste, finns det någon statistik på om något sätt är bättre än ett annat & sen avsluta med en teori som jag fastnade för när jag kollade på en film häromdagen, då kör vi.


Tänkte börja med att punkta de olika varianterna för att sedan dra dem 1 & 1 i långbänk, ett tips är att om ni egentligen inte är så intresserade av detta så scrolla till slutet där det (förhoppningsvis) kommer finnas en slutsats.


  • Krogen
  • Gemensamma vänner
  • Dejtingsidor på internet
  • Singelresor
  • Arbete / Skola

Krogen

Med ett glas i näven som kanske blivit tömt ett par gånger, då känns det som om omdömet kanske inte är det bästa, man skulle kanske tom kunna säga att man inte uppfattar allt riktigt på samma sätt dagen efter.

På krogen har man haft en del kvällar som dragit iväg en smula, men visst, man kan träffa nån/några att festa med den kvällen, en kvinna att prata med & kanske tom lite intimt.

Men är det verkligen det bästa stället?

Kan vara, om båda är någorlunda nyktra.


Gemensamma vänner

"Min väns kusin har en kompis vars hund brukar sniffa på en postlåda som tillhör en tjej som är trevlig, skall bjuda henne på en av våra fester nån gång", nja, inte riktigt så långsökt kanske men en väns vän kanske.

Nu är det så att är man ett gäng som brukar träffas så blir det lätt en ganska sluten krets & det tillkommer bara nya i den kretsen vart 10:e år cirka ungefär, inga bra odds där inte.

För att det här skall fungera så måste ens vänner ha ganska stor bekantskapskrets, speciellt när man börjar komma upp i ålder för ju äldre man blir så är fler & fler av ens vänner i ett förhållande & dessutom måste detta fåtal bjuda in dessa singlar till festerna (ni som känner mig, känner ni pressen? Skrattande).

Man går från 1 enda stort långbord till 1 vanligt bord & 1 barnbord till 1 parbord & 1 singelbord, som en 3-stegsraket.

Det här sättet är nog bättre än "Krogen" alternativet.


Dejtingsidor på internet

Det finns en hel uppsjö av mötesplatser på Internet, alla kostar pengar om de skall bli åtminstone någorlunda vettigt användbara, jag vägrar betala, inte en chans.

Det finns annonser lite överallt för alla möjliga sidor, "registrera dig gratis", jomenvisst, sen då?

Tvärnit, du kan söka & titta runt, men inte mer, vill du göra mer kostar det pengar, skulle inte tro det.

Läste förövrigt en blogg igår skriven av en kvinna på 30+år, som har skaffat sig en liten hobby på dessa hemsidor.

Hon registrerar sig med sin mans goda minne, lägger upp en profil, lutar sig tillbaka och ser vad som händer.

Måste säga att hon får en hel del skamliga förslag, de kommer ifrån singelmän men även gifta & sambos, hon redogör i det stora hela vad de säger & även hennes svar i hennes blogg, antar att om hon får hålla på ett tag så kan man kanske skriva nått forskningsliknande om mänskligt beteende.

Dejtingsidor, nej tack.


Singelresor

Är inte så insatt i ämnet men har googlat lite på det igår & idag och det finns helt klart ett utbud.

Vad jag har hittat så finns det temaresor utomlands för singlar där de sticker iväg någonstans dit det är lite varmare, tittar på sevärdheter & lär känna varandra.

Sen finns det den klassiska singelkryssen till Åland, komplett med speeddejting & allt.

Singelkryssning ger jag inte mycket för, tror inte på det.

Temaresor för singlar kan kanske funka men problemen som kan uppstå där är 2st.

1) Deltagarna kommer ifrån helt skilda delar av landet, ingen av dem är flyttbara pga olika saker

2) De som åker är 2st, tex 2 kvinnliga kompisar, visserligen singlar men minglet blir nog inte som det är tänkt, det skall bara finnas gruppen & ingen skall känna varandra sedan tidigare.

Oddsen på att träffa någon är väl lite sisådär men förhoppningsvis så hade man åtminstone trevligt under tiden.


Arbete / Skola

Troligen det vanligaste, åtminstone de jag känner till, lustigt nog så jobbar de inte på samma ställe, längre.

Oddsen på att det här skall gå vägen är nog helt avhängt vilken sorts arbetsplats man jobbar på, kan tänka mig att som tex byggjobbare så är det lite svårt. men det gäller självklart alla yrken där de flesta av ens arbetskamrater är samma kön, vilket såklart inte är en nackdel om är homosexuell.

Troligen det statistiskt vanligaste.


Det var alla som jag kommit på.

Här var tanken att jag skulle skriva in lite statistik, men har tyvärr inte hittat någon så jag rundar av lite med mitt vanliga pladder, filmteorin & sen lite roliga/oväntade resultat ifrån en annan undersökning.


Pladder

Tidigare, för länge sedan, när internetdejting var ett någorlunda nytt fenomen & spreds till den stora massan så var det en del artiklar i kvällstidningar om par som träffats via dejtingsidor, det blev något rosa skimmer över det hela, en form av romantisk Nirvana, utopi.

Kvinnor (& män också för den delen) skrev in sig på sidor både vitt & brett för att hitta den sanna kärleken, undrar vad de hittade, min gissning är att männen inte hittade så många kvinnor att välja på som de skulle vilja & att kvinnorna hittade en hel hög med villiga sexpartners för det finns väl inget som drar till sig kåtbockar som singelkvinnor gör?

FIlmen då, jo ungefär så här var det.


Resonemanget utgick ifrån en kvinnlig synvinkel, att träffa en ny, tolka signaler & förväntningar om vad som skall hända.

Mannen (såklart) som lade fram det hela menade att kvinnor läser in alldeles för mycket i ord & handling, dessutom så har de sett för många romantiska filmer & förväntar sig nästan att det är på det sättet det skall gå till.

Tidningar skriver om de fantastiska händelserna, de par som träffades på de mest osannolika & romantiska vis att kvinnorna nästan förväntar sig att det är så det skall gå till, det är normen, det vanligaste.

De väntar på att undantaget skall hända i deras liv, så om de krockar med en intressant man i ett gathörn så förväntar de sig nästan att han skall få tag på hennes telefonnr & ringa, för det skulle kunna hända, det har stått så i tidningen förra veckan.


Nu påstår jag inte att det är så men tanken är ganska intressant, varför läser man aldrig någon artikel i Aftonbladet om 1 man eller kvinna som levt själv i 10år, fortfarande är själva & dammråttorna har ätit upp kondomerna.

Lite nyans måste finnas även där, de kan knappast hävda att det är deprimerande med tanke på allt annat elände de sprider dagligen.


Den bästa kommentaren jag hittat om hur en man träffade sin partner:
Körde på min med moped för 13 år sedan, på torsdag gifter vi oss.. 


Min slutsats då av allt som jag skrivit:
Alla sätt är bra, men man skall nog inte försöka någon av dem, det blir som det blir.


Så tillslut, lite roliga resultat ifrån en undersökning :

...64 procent av svenska singeltjejer anser sig själva vara bättre än genomsnittet i sängen (minst 14% ljuger)

...hela 72 procent av singelkillarna tycker att de bör stå för notan på den första träffen. (vad säger feminister om detta?)

...30% dejtar online för att hitta en monogam relation. (detta låter inte som bra reklam för dejtingsidor)

...69% nätdejtar för att de tycker att det är roligt. (inte för att träffa någon?)

...endast 17% av svenska singlar kan tänka sig att ta det första steget. (detta är helt klart ett problem)


Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.

/Kjell


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Det finns en Gästbok, skriv. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en eller flera sexleksaker hemma?
 Ja, 1st (kvinna)
 Ja, fler än 1 (kvinna)
 Nej (kvinna)
 Tänker köpa inom kort (kvinna)
 Är du inte klok människa (kvinna)
 Ja, 1st (man)
 Ja, fler än 1 (man)
 Nej (man)
 Tänker köpa inom kort (man)
 Är du inte klok människa (man)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Lite blandat


Ovido - Quiz & Flashcards